Pomoc
Konto
Rejestracja
Jak mogę się zarejestrować?

W celu rejestracji konta na portalu zmagazynu.pl wybierz zakładkę znajdującą się na górze ekranu - „Zaloguj się / Zarejestruj się” lub przycisk w stopce „Załóż konto”. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony na podstronę z formularzem rejestracyjnym. W nim podajesz swoje dane. Po ich zatwierdzeniu otrzymasz na adres e-mail link aktywacyjny, niezbędny do skończenia całego procesu rejestracji. Wiadomość nie będzie zawierała Twojego hasła, ze względów bezpieczeństwa, zapamiętaj, które podałeś/podałaś w trakcie rejestrowania. Twój e-mail to również Twój login. Pamiętaj, że zmiana konta mailowego skutkuje zmianą loginu. Od tego momentu Twoje konto jest już aktywne!

Jakich danych potrzebuję do rejestracji?

Jeśli chcesz korzystać z konta jako Sprzedawca lub chcesz sprzedawać i kupować musisz przygotować: nazwę firmy, NIP, imię i nazwisko osoby kontaktowej, e-mail, numer telefonu, adres siedziby firmy oraz utworzenie hasła. Jeśli chcesz korzystać z konta jako Kupujący wystarczą: imię i nazwisko, e-mail, numer telefonu, adres oraz utworzenie hasła.

Logowanie
Jak mogę się zalogować?

W celu zalogowania się na aktywnym koncie na portalu zmagazynu.pl należy wybrać przycisk na górze ekranu Zaloguj się/Zarejestruj. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony na podstronę z logowaniem. W tym miejscu należy podać login (adres e-mail) oraz wybrane przez Ciebie przy rejestracji hasło.

Jak ustawić dobre hasło?

Hasło jest ustalane indywidualnie przez każdego użytkownika. Pamiętaj, że dobre hasło to takie, które posiada więcej niż 8 znaków, zawiera małe i duże litery, minimum jedną cyfrę i znak specjalny. Zaleca się, żeby raz na jakiś czas hasło zostało zmienione.

Nie pamiętam hasła, co zrobić?

Nie obawiaj się jeśli okazało się, że nie pamiętasz swojego hasła. Wtedy należy nacisnąć przycisk „Zapomniałem hasła”, który znajduje się poniżej okna logowania w panelu „Zaloguj się/Zarejestruj się”. Na początku wpisujesz e-mail użyty przy rejestracji. Następnie na podany adres automatycznie wysyłamy wiadomość z linkiem resetującym hasło. Po kliknięciu należy ustalić nowe hasło, wpisać w dwóch polach i zatwierdzić.

Wpisuję dobre hasło, ale ono nie działa. Co robić?

Sprawdź, czy nie masz włączonego przycisku Caps Lock. Jeśli nie jest to powodem problemów z logowaniem, skontaktuj się z nami.

Nie mogę się zalogować

Jeśli masz ustawione automatyczne logowanie, to prawdopodobnie po ustaleniu nowego hasła w pamięci przeglądarki pozostało stare hasło, które utrudnia proces logowania się. Sprawdź czy w pamięci przeglądarki nie zostało zapisane Twoje poprzednie hasło.

Funkcje
Gdzie mogę edytować swoje dane?

Jeżeli chcesz zmienić swoje dane, adres mailowy lub hasło wejdź w zakładkę „Moje konto”. Znajdziesz ją w górnej części strony. Następnie wchodzisz w stronę „Moje dane”. Każdą zmianę należy zatwierdzić, klikając przycisk „Zapisz zmiany”.

Jak mogę zmienić swój awatar?

Wystarczy, że klikniesz na ikonkę „plus”, która znajduje się tuż przy awatarze. Awatar znajdziesz po lewej stronie strefy zakładki „Moje konto”..

Gdzie mogę dodania opisu, który pojawi się na moim profilu?

Żeby zmienić lub dodać dane opisowe, należy zalogować się na swoim koncie. Jak to zrobić? Kliknij w zakładkę „Moje konto”, które znajduje się na górze strony. Następnie wybierz zakładkę „Moje dane”. W jednej sekcji mogą znajdować się opis Sprzedawcy i pole tekstowe. W celu potwierdzenia wprowadzenia zmian w profilu, należy przycisnąć przycisk „Zapisz zmiany”, znajdujący się na dole.

Dlaczego muszę dodać regulamin Sprzedawcy?

Zalecamy, żeby każdy Sprzedający dodawał regulamin. Powodem jest szybsze i skuteczniejsze rozwiązywanie problemów dotyczących reklamacji, zwrotów. Jeżeli posiadasz regulamin w pliku PDF lub .docs, załącz go. Jeśli nie posiadasz takiego regulaminu, zachęcamy do skorzystania z darmowego formularza znajdującego się w zakładce Moje dane. Regulamin zawsze będzie dostępny dla Kupujących w jednej z zakładek w widoczny sposób, żeby każdy kupujący mógł się z nim zapoznać.

Gdzie znajdę podsumowanie swojego zamówienia?

W celu znalezienia podsumowania swojego zamówienia zaloguj się na swoim koncie i wybierz zakładkę „historia zamówień”. Po każdej transakcji na podany przez Ciebie w profilu adres e-mail wysyłamy potwierdzenie złożenia zamówienia. Uwaga – nie wysyłamy powierzeń w przypadku towarów, których nie można umieścić w zakładce „koszyk”. Wszelkie informacje dotyczące płatności i potwierdzenia należy kierować do Sprzedawcy.

Gdzie mogę wystawić opinię o Sprzedawcy?

Wystawienie opinii jest możliwe przez zakładkę „Historia zamówień”. Tam po każdym podsumowaniu transakcji pojawia się możliwość wystawienia opinii na temat Sprzedającego.

Dlaczego ogłoszenia archiwalne są przechowywane?

Ogłoszenia archiwalne są przechowywane z myślą o Sprzedających. Jeżeli zaistnieje możliwość, że będą chcieli ponownie umieścić ogłoszenie to wystarczy, że zajrzą do archiwum i zgłoszą, że chcą ponownie je wystawić. Dzięki temu zyskają bardzo dużo czasu. Ponadto każde zarchiwizowane ogłoszenie może być edytowane przed jego ponownym wywieszeniem.

Czy sprzedawca może prześledzić sprzedane przedmioty?

Oczywiście. Wystarczy wejść w zakładkę „Historia sprzedaży”, która znajduje się na stronie „Moje konto”. W tym miejscu znajduje się również przycisk, który umożliwia wyświetlenie danych kupującego, podsumowania z rodzajem dostawy, danych do faktury.

Weryfikacja
Jak weryfikujecie Sprzedających?

Każdego sprzedawcę weryfikujemy przez podane dane w profilu. Szczególnie zwracamy uwagę na NIP.

Zawieszenie
Kiedy konto użytkownika może zostać zawieszone?

Po zgłoszeniu faktu, że dany Sprzedawca posiada wiele negatywnych opinii zaczynamy procedurę zawieszenia konta. Ponadto jeśli Kupujący notorycznie zachowuje się nieuczciwie wobec innych użytkowników portalu należy ten fakt do nas zgłosić i wtedy konto zostaje zawieszone.

SPRZEDAŻ
Ogłoszenie
Jak mogę dodać ogłoszenie?

Jako Sprzedający możesz wystawiać produkty na sprzedaż za pomocą przycisku „Dodaj ogłoszenie” znajdującego się w zakładce „Moje ogłoszenia”. Zanim dodasz ogłoszenie pamiętaj o kilku ważnych rzeczach, takich jak: aktualne zdjęcie produktu i ogólny stan techniczny. Zanim zaczniesz uzupełniać formularz wybierz jaki Cię interesuje rodzaj oferty (płatna czy z opłaconą prowizją po zakończeniu transakcji). Następnym krokiem jest przydzielenie produktu do odpowiedniej kategorii i podkategorii. Następnie nadaj unikalny tytuł swojego ogłoszenia i w opisie zawrzyj wszystkie parametry dotyczące produktu. Czy istnieje limit wstawianych ogłoszeń na naszym portalu? Absolutnie nie! Ponadto w każdej chwili możesz je edytować lub usunąć. Jeśli chcesz, żeby Twoje ogłoszenie pojawiało się na pierwszych masz możliwość skorzystania z dodatkowej opcji promowania, która jest dodatkowo płatna.

Nie mogę znaleźć odpowiedniej podkategorii dla swojego produktu

Zawsze jesteśmy otwarci na pomysły naszych klientów. Jeśli chcesz zaproponować nową podkategorię dla sprzedawanych produktów, skontaktuj się z nami. Informacje z numerem telefonu lub e-mailem znajdziesz w zakładce kontaktowej.

Opłaty i prowizje
Jaka jest różnica między ogłoszeniem płatnym od ogłoszenia z prowizją opłacaną po transakcji?

Nasz portal posiada bardzo elastyczny system płatności i przyznawania prowizji. Pamiętaj, że opłata za ogłoszenie jest pobierana z góry – dotyczy to wyłącznie ogłoszeń obejmujących towary z ceną do negocjacji, sprzedaż darmową lub produktów bez określonej ilości. Co w przypadku ogłoszeń płatnych? Wtedy nie ma możliwości dodania produktu do sekcji „koszyk”. Sprzedaż ma miejsce bezpośrednio między Sprzedającym a Kupującym, wtedy oni ustalają warunki przesyłki lub wymiany. W ogłoszeniach obejmujących prowizję po sprzedaży zakupy są w pełni zautomatyzowane, czyli produkt można dodać do koszyka i opłacić za pośrednictwem naszego portalu.

Gdzie znajdę informacje dotyczące wysokości opłat i prowizji?

Wszystkie informacje dotyczące opłat i prowizji są zawarte w Regulaminie.

Co zrobić jeśli aukcja została zakończona, pobrano prowizję i klient dokonał zwrotu towaru?

W takim przypadku masz możliwość wystąpienia o zwrot prowizji. Wtedy musisz wypełnić odpowiednie oświadczenie, które udostępniamy zaraz po wysłaniu do nas wiadomości. Następnie wypełnione oświadczenie wyślij na nasz adres e-mail. Prosimy, żeby do dokumentu dołączyć skan odstąpienia od umowy od Kupującego. Po zwrocie towaru zachęcamy, żeby wejść w zakładkę „Historia ogłoszeń” i wystawić ponownie towar na sprzedaż.

Najlepsze okazje
Jak umieścić ogłoszenie w sekcji „Najlepsze okazje”?

W tej sekcji znajdują się ogłoszenia wypromowane za pomocą dodatkowej płatności. Sprzedawca ma prawo zdecydować, które ogłoszenie pojawi się na pierwszej stronie. Opłata za promowanie może być uiszczona od razu przy redagowaniu ogłoszenia. Jeżeli chcesz zdecydować się na tę opcję później, również otrzymujesz taką możliwość. Promowanie ogłoszenia możesz znaleźć w zakładce „zarządzaj”.

Wyszukiwanie
Jak mogę wyszukiwać produkty?

Jeżeli znajdujesz się na naszej stronie internetowej i chcesz znaleźć interesujący Cię przedmiot, wystarczy, że wpiszesz jego nazwę w sekcji „Szukaj”, która znajduje się na górze ekranu. Ponadto masz możliwość zaznaczenia interesującej Cię kategorii lub podkategorii – to zdecydowanie ułatwi Ci proces poszukiwania.

Koszyk
Jak długo mogą być produkty w koszyku?

Nie ma nałożonego limitu czasowego na przetrzymanie produktów w koszyku – będą do momentu kiedy zdecydujesz się na zakup danego produktu. Jeżeli się wylogujesz, nie stracisz poprzednio wprowadzonych przedmiotów do koszyka. Pamiętaj, jeśli przedmiot z koszyka nagle zniknął, oznacza to, że Sprzedający prawdopodobnie usunął ogłoszenie.

Płatności
Jakie są metody płatności na stronie?

U nas masz trzy możliwości zapłacenia za usługi:

  • 1) BLIK
  • 2) Przelewy 24
  • 3) Karta kredytowa
Czy wprowadzenie danych z karty kredytowej na stronę jest w pełni bezpieczne?

Z ogromną starannością dbamy o bezpieczeństwo naszych klientów. Wszystkie informacje podane na naszej stronie pozostają prywatne. Nasza strona posiada corocznie odnawiany certyfikat, który jest gwarancją bezpieczeństwa przy przeprowadzanych transakcjach. Możesz to sprawdzić za pomocą symbolu kłódki, który znajduje się przy pasku z adresem strony.

Sprzedaż
Dodawanie aukcji
Jakich danych potrzebuję do rejestracji?

Do rejestracji jeset potrzebne podanie nazwy firmy, NIPU, osoby

Dokonywałem płatności, ale połączenie internetowe zostało zerwane. Co zrobić?

Jeżeli w trakcie dokonywania płatności internetowej doszło do zerwania połączenia, sprawdź czy Twoje konto bankowe zostało obciążone płatnością. Jeśli pieniądze nie zostały pobrane z Twojego rachunku bankowego, dokonaj ponownej płatności. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki zerwania połączenia internetowego, działania operatorów płatności i systemów bankowości elektronicznej.

Dostawa
Jakich danych potrzebuję do rejestracji?

Metody dostarczenia towarów pod wskazany adres zależą od Sprzedawcy. Niemniej jednak polecamy trzy sposoby dostarczenia towaru prosto pod drzwi klienta,są to:

  • 1) Profesjonalne firmy kurierskie
  • 2) Firmowego kierowcę
  • 3) Paczkomaty

Jak długo dostawca będzie dostarczać towar?

Obowiązkiem Sprzedającego jest dostarczenie towaru w jak najszybszym terminie od momentu zawarcia transakcji, jednak nie później niż 30 dni od momentu zawarcia umowy. W innym przypadku warunki mogą ulec zmianie, jeśli obie ze stron ustaliły inny termin dostarczenia towaru pod wskazany adres. Jeżeli towar nie dojechał we wskazanym terminie, prosimy skontaktować się ze Sprzedającym w celu ustalenia powodów spóźnienia. Jeżeli pojawią się problemy na linii Sprzedający-Kupujący, zachęcamy do kontaktu z nami.

Co zrobić jeśli towar zaginął? Kto za to zapłaci?

Koszty za zaginięcie przesyłki ponosi Sprzedawca, na którym spoczywa odpowiedzialność za dostarczenie go do Kupującego.

ZWROTY I REKLAMACJE
Zwroty
Chcę zwrócić towar. Jak mogę to zrobić?

Na początku prosimy, żeby wypełnić oświadczenie o odstąpieniu od umowy i wysłać do Sprzedającego za pośrednictwem adresu e-mail lub poczty tradycyjnej. Obowiązkiem sprzedawcy jest wysłanie potwierdzenia otrzymania takowego oświadczenia. Następnym krokiem jest spakowanie towaru i odesłanie pod wskazany adres przez Sprzedającego. Pamiętaj, żeby przesyłka była dobrze zabezpieczona w celu zniwelowania prawdopodobieństwa zniszczenia. Kupujący ma prawo zwrócić towar bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni. Uwaga: niektóre towary nie podlegają zwrotom, np. żywność lub produkty personalizowanie. Prosimy by wysyłać wszystkie informacje i dokumenty bezpośrednio do Sprzedającego, ponieważ nasza strona w procesie zwrotów nie uczestniczy. Ponadto zachęcamy do zapoznania się z regulaminem Sprzedającego.

Zamówiony towar został uszkodzony. Co zrobić?

Jeżeli zdecydowaliśmy się na przesyłkę kurierską, to pamiętajmy, że w trakcie otwierania paczki kurier powinien być przy nas. Jeżeli w trakcie jego obecności zauważymy, ze towar został uszkodzony należy sporządzić protokół. Następnie Kupujący ma prawo żądać od Kupującego zwrotu poniesionych kosztów, wymiany lub naprawy towaru. Odpowiedzialność za zniszczenie przez kuriera również leży po stronie Sprzedającego. Sprzedający nie ma prawa nie uwzględniać uwag ze strony Kupującego.

Kto pokrywa koszty zwrotu towaru?

W tym aspekcie sprawa może leżeć zarówno po stronie Sprzedającego, jak i kupującego. Może być tak, że Sprzedający się zobowiązuje do pokrywania kosztów w trakcie zwrotu. Jeżeli Sprzedający nie poinformował swojego klienta o tym, że to konsument pokrywa koszty związane ze zwrotem, wtedy Sprzedawca jest obciążony kosztami przesyłki. Zawsze przed zakupem zachęcamy do zapoznania się z regulaminem zamieszczonym przez Sprzedawcę.

Kiedy mogę otrzymać zwrot pieniędzy?

Sprzedawca ma 14 dni na wypłacenie środków pochodzących ze zwrotu. Czas ten rozpoczyna się od dnia otrzymania od Kupującego oświadczenia dotyczącego odstąpienia od umowy. Prosimy, żeby pamiętać, że Sprzedający może czekać na dostarczenie zwracanego towaru, dlatego może zwlekać z wypłaceniem środków. W celu uniknięcia zbędnych nieporozumień, zawsze zachęcamy do zapoznania się z regulaminem zamieszczonym przez Sprzedawcę.

Reklamacje
Jak długo Sprzedawca może rozpatrywać reklamację?

Na rozpatrzenie reklamacji Sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych. Jeżeli po upływie tych 14 dni Klient nie otrzyma żadnej informacji, to oznacza, że reklamacja jest uzasadniona i ma prawo uzyskać to czego oczekuje w formularzu. Kupujący ma prawo, żeby towar został wymieniony, naprawiony lub żeby cena uległa modyfikacji. Ponadto może żądać całej kwoty. Należy pamiętać, że termin 14 dni niekoniecznie musi oznaczać, że reklamacja została zrealizowana. Prosimy, żeby pamiętać, że proces naprawy lub modyfikacji może trwać dłużej. W celu uzyskania większej ilości informacji na temat reklamacji, zachęcamy do zapoznania się z regulaminem zamieszczonym na stronie sprzedającego.

O co mogę prosić w trakcie procesu reklamacji?

Kupujący ma prawo:

  • 1) żądać naprawy towaru
  • 2) do wymiany na nowy
  • 3) modyfikacji ceny za zakup
  • 4) do zwrotu pieniędzy
Żądanie Klienta musi zostać uwzględnione w formularzu reklamacyjnym. Prawem Sprzedającego jest zaproponowanie innego rozwiązania. W celu uniknięcia problemów dotyczących procesu reklamacji zachęcamy do przeczytania regulaminu załączanego przez Sprzedawcę.

Postępowanie w trakcie sporów na linii Kupujący-Sprzedawca

W przypadku konfliktu między Sprzedawcą a Kupującym zachęcamy do kontaktu z administracją naszej strony internetowej. Ponadto zachęcamy do kontaktu z infolinią konsumencką pod numerem 801 440 220 lub 22 290 89 14 – infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku między godziną 8:00 a 18:00. Tam masz możliwość uzyskania fachowej porady prawnej.